Problem med eShop-kort eller eShop-kod
Kortet är skadat, jag kan inte utläsa koden.
Inga problem, ta en bild på kod-kortet, det är viktigt att hela den sidan där koden sitter syns på bilden. Skicka bilden till oss på service@bergsala.se, så ber vi Nintendo göra ett försök att återskapa koden. Notera att detta kan ta ett litet tag då ärendet hanteras av Nintendo och inte av oss.
Koden fungerar inte! Jag får bara en felkod.
Tänk på att koder är avsedda att användas i Nintendo eShop på din konsol samt är avsedda för en specifik region, man kan alltså inte använda en kod avsett för exempelvis den amerikanska regionen på ett svenskt konto, samma sak gäller med valuta. Kort laddade med pengar måste ha samma valuta som din valda region. Om du kollat detta och kortet fortfarande inte fungerar så skickar du en bild på koden till oss på service@bergsala.se så kollar vi närmare på problemet.
Jag fick aldrig koden som skulle ingå i mitt digitala köp.
Koder som delas ut i samband med digitala köp skickas till samma mejladress som kvittot för köpet men kommer oftast som ett separat mejl. Kontrollera att mejlet inte sorterats som skräppost av din mailklient. Tänk på att det kan ta en liten stund innan koden skickas ut, vanligtvis får man kvittot först och koden en liten stund senare. Om koden fortfarande inte skulle ha dykt upp så kan du mejla oss på service@bergsala.se, bifoga gärna kvittot på ditt köp och kontrollera att du mejlar oss från den mejladress som kontot är bundet till så kollar vi lite närmare på saken.